نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3852
-
الف
+

معتبرترین جشنواره فلم هند میزبان 3 فلم ایرانی شد

جشنواره بین‌المللی فلم هند (IFFI) میزبان فلم های ایرانی «سرخپوست»، «متری شیش و نیم» و «پیرمردها نمی میرند» می شود.

به گزارش آی فیلم 2 ، پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فلم هند با نمایش ۳ فلم بلند ایرانی در «گوا» برگزار خواهد شد.

2 فلم ایرانی «متری شیش و نیم» به کارگرانی «سعید روستایی» و «پیرمردها نمی‌میرند» ساخته «رضا جمالی» در بخش غیر رقابتی پانوراما این جشنواره نمایش در می آید.

همچنان فلم «سرخپوست» به کارگرانی «نیما جاویدی» سومین نماینده سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی فلم هند است که در مدال یونسکو گاندی با فلم هایی از کشورهای هند، آلمان، ایتالیا، مکزیک و امریکا برای کسب جایزه رقابت می‌کند.

«متری شیش و نیم» و «پیرمردها نمی‌میرند» در آخرین حضور بین‌المللی خود در جشنواره توکیو اشتراک کردند که فلم «متری شیش و نیم» در نهایت دو جایزه بهترین کارگردانی بخش رقابتی و  بهترین بازیگر مرد جشنواره را کسب کرد.

«پیرمردها نمی‌میرند» ساخته «رضا جمالی» نیز که در بخش «آینده آسیا» جشنواره توکیو حضور داشت و جایزه «روح آسیا» را از سوی بنیاد فرهنگی ژاپن دریافت کرد.

همچنین فلمی به کارگردانی «سمیرا مخملباف» در بخش «مروری بر برندگان طاووس طلایی» پنجاهمین جشنواره بین‌المللی فلم هند به نمایش در می آید.

جشنواره بین‌المللی فلم هند (IFFI) که جشنواره اصلی هند است، در سال ۱۹۵۲ میلادی تأسیس شد. 

این جشنواره که سالانه در شهر ساحلی گوا برپا می‌شود، یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فلم در آسیا محسوب می‌شود و جایزه اصلی آن «طاووس طلایی» نام دارد.

پنجاهمین دوره این رویداد سینمایی از تاریخ ۲۹ آبان(عقرب) تا ۷ آذر(قوس) در شهر گوا برگزار می‌شود.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر